Alkalmazás Tárgyalás és kollaboráció a felhőben

Publikálva 2011. december 13 | by j.jetson

Tárgyalás és kollaboráció a felhőben

Sajnos gyakran előfordul, hogy egy-egy kulcsfontosságú tárgyalást éppen az utolsó percben mondanak le, egy hirtelen közbejött, halasztást nem tűrő dolog miatt. A vállalati szintű üléseknél, ha az egyik cég képviselője nem tud megjelenni, sok esetben nincs értelme azt nélküle megtartani. Egy-egy ilyen megbeszélést általában hosszas levelezések és egyeztetések előznek meg, mely akár egy hónapot is igénybe vehet a résztvevők számától, státuszától és egymástól való távolságától függően, ezért annak meghiúsulása elég bosszantó tud lenni.

Hogyan lehet kiküszöbölni a tér-időkontinuum  alapvető nehézségeit? – Szervezzünk webkonferenciákat!

A webkonferenciák előnye, hogy akár a nappalinkból is “üzletelhetünk”, mely jóval kevesebb időt vesz igénybe és nem igényel költségráfordítást. A webmeeting lehetőségeket hordozó, illetve az alapvetően erre szakosodott szoftverek tárháza manapság már elég tágas. Jelen vannak még a hagyományos hardverigényes, telepítendő programok, azonban egyre több webkonferencia szolgáltatás érhető el egyenesen a böngészőből is, egyes programok pedig irodai alkalmazás-csomagokban is megvásárolhatóak, mint pl. a Microsoft Lync Online az MS365 részeként. A szoftverek teljes körű használata minden esetben licencdíj köteles, egy részük pedig csak és kizárólag üzleti felhasználók számára érhető el. A teljesség igénye nélkül néhány példa a választékból:

  • Adobe Connect
  • GoToMeeting
  • GoMeetNow
  • Microsoft Office Live Meeting
  • IBM LotusLive Meeting stb.

A magánéletben, a hasonló profillal rendelkező alkalmazások közül az egyik legnépszerűbb az idén a Microsoft szárnyai alá vett Skype. A Skype nagy előnye, hogy szolgáltatásainak egy része ingyenes, azonban rengeteg funkcióért, mint pl. a vezetékes/mobil-hívásért illetve a konferencia-beszélgetésért is fizetni kell. A Skype is rendelkezik üzleti csomagokkal, melyek adott szolgáltatás esetén szintén licencdíj-kötelesek.

Idén novemberben a Google is elindította a Talk mellett a Hangouts névre keresztelt szolgáltatását a Google+ közösségi oldalon. A Hangouts, akárcsak a Talk, a vállalati Google Apps felhasználók számára is térítésmentesen használható, a böngészőből lehet elérni a plug-in telepítését követően.

A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy többen real time, face-to-face beszélgethessenek egymással, tartózkodási helytől függetlenül. Első ránézésre a Hangouts semmivel sem tud többet, mint más ingyenesen is használható online csevegő szoftverek. A “bővített” verzió, a Hangouts with extras viszont már egy felületen ötvözi a webmeeting és csoportmunka szolgáltatások tulajdonságait. A csoportos, face-to-face tárgyalások mellett, megoszthatjuk a képernyőnket, – vagy akár csak egy-egy ablakot – jegyzetelhetünk, rajzolhatunk a felületre és a megosztott fájlokba, illetve a Google-től megszokottan olyan egyéb platformot is kapcsolhatunk a beszélgetéshez, mint pl. a Google Docs fiókunk tartalma, melyben a dokumentumokat együttesen szerkeszthetjük is (prezentációk, szöveges dokumentumok, táblázatok, pdf-ek stb.).

A társalgókat igény szerint lehet elnevezni, egy-egy társalgásba pedig maximum 10 személy hívható meg. Az sem baj, ha az egyik üzleti partnerünk nem rendelkezik Google accounttal, vagy éppen nincs gép előtt, mivel telefonos résztvevők is meghívhatóak a  beszélgetésekre. Az alkalmazás nem csak a villámkonferenciákra és a kevésbé időigényes csoportos feladatok megoldására alkalmas. Bármeddig fent lehet tartani a kapcsolatot, a program pedig magától ellenőrzi az egyes résztvevők jelenlétét 90 percenként.

Hangouts vs. Hangouts with extras

Kiválthatják-e a Hangouts with extras és a hozzá hasonló webmeeting szoftverek a hagyományos tárgyalásokat?

Nem, de rugalmassabbá tehetik az ilyen jellegű megbeszéléseket és azok résztvevőit. Egyszerűbbé válhat a kapcsolattartás pl. az anyavállalattal illetve külföldi partnereinkkel. Használatuk ideális lehet “vészhelyzet” esetén, ha pl. egy-egy partner nem tud megjelenni az adott tárgyaláson, de sok esetben a nagy távolságú üzleti utak helyettesítője is lehet, mely nem mellesleg idő- és költséghatékony is egyben.

Helyettesítheti-e a Hangouts with extras a hagyományos real time csoportmunkát?

A csoportmunka teljes egészét nem lehet kiváltani egy ehhez hasonló felülettel, azonban annak bizonyos fázisait könnyebbé teheti. A beszélgetési lehetőséggel a közös szerkesztésben megjelenik az azonnali visszacsatolás lehetősége, így hatékonyabbá válhatnak a munkafolyamatok. Legyenek a felek akármilyen távol egymástól, olyan érzést kelthet bennük a beszélgetés funkció, mintha egymás mellett ülnének az irodában.

Érdekesség:  A Google Hangout API bárki számára elérhető, ami lehetővé teszi az önjelölt fejlesztők számára, hogy integrálják a szolgáltatást saját webes alkalmazásaikba.

A következő bejegyzésben kipróbáljuk a Hangouts with Extras szolgáltatást. Tapasztalatainkról olvashattok majd.

Via lifehacker

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , ,


A szerzőről

Sziasztok j.jetson vagyok, egyébként Dettinek hívnak. Szeretek új dolgokat kipróbálni, főleg, ha technológiával kapcsolatosak és még nyomkodni is lehet őket, ezért vállaltam el ennek a blognak az írását is. Másrészről pedig hiszek abban, hogy az újra való nyitottság lendíti előre a világot, és a blogban is ezt az eszmét próbálom becsempészni a bejegyzéseimbe. Mindemellett tök átlagos emberek, tök átlagos gyereke vagyok.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Vissza az elejére ↑
  • Hírlevél


  • Beta Testereket keresünk!

  • Twitter