Blog Mobile-Website-Builder-EasyMobiBuilder

Publikálva 2013. április 4 | by j.jetson

Miért is kell jelen lenni mobilplatformon?

Mielőtt elolvasnád ezt a bejegyzést fogd meg az okostelefonod, pötyögd be a böngészőjébe a weboldalad és nézd meg, hogyan is fest, lehet-e rendesen használni, navigálni rajta stb.? Tetszik, ahogy kinéz? Nem okoz problémát a használat, akár kapcsolatba is tudnál lépni saját magaddal egy pöttyintésre? Ha igen, akkor ez a cikk nem neked íródott, így csak akkor olvasd tovább, ha nagyon szeretsz minket olvasni és elvonási tüneteid lennének, ha kihagyod a heti posztot. Ha nem, akkor viszont ez a cikk most megmutatja Neked, hogyan is kormányozd be weboldalad a mobil érába, mert igenis mondhatni rohadt fontos a mobilos jelenlét napjainkban. Miért is?

Egy tanulmány kimutatta, hogy tavaly júliusban az USA-ban ötből négy okostelefon felhasználó lépett be kereskedelmi tartalommal is rendelkező weboldalakra (webshop) a mobil telefonjukon/táblagépükön  keresztül.  Persze ez nem csak azt jelenti, hogy ezentúl csak és kizárólag mobilon keresztül fogunk vásárolni, ugyanis a mobilfaktor pozitív hatással van a hagyományos bolti vásárlásra is. A Deloitte tanulmánya szerint a kiskereskedelmi szektorban 2016-ra ennek az ún.  mobil faktornak köszönhető bolti eladások 689 milliárd USD-re fognak nőni, mely a teljes eladások 19%-át teszi majd ki. Ez jelenleg 159 milliárd USD és a teljes eladások 5,1%-a. Ezzel szemben a mobileladások (tehát a tényleges mobilon keresztüli vásárlás) várható forgalma 2016-ra 30 milliárd USD lesz. Az is kiderült, az okostelefont használók sokkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak, mint azok, akik nem rendelkeznek okostelefonnal.

De mik után is böngésznek az okostelefonosok…

dia_7

Forrás: Google-Nielsen kutatás

 

… és mikor?

dia_8

Forrás: Google-Nielsen kutatás

A Google és a Nielsen közös kutatása alapján az okostelefon felhasználók 77%-a a munkahelyén vagy otthon böngészik, 17% szörföl a neten útközben és mindössze 2% a boltban, ráadásul a grafikon szerint inkább a délutáni, esti órákban teszik ezt a legtöbben. A bolti böngészés kimagaslóan magas a “shoppingolásnál” és az élelmiszer beszerzésnél.

Miért a mobilt választják inkább? Elsősorban annak gyorsasága és a kényelme miatt, állítja ezt a megkérdezettek 81%-a. Ez az arány 83% az otthoni, illetve 76-76% a munkahelyi és az úton-útfélen történő böngészésnél.

A mobilos böngészések 73%-ának van valamilyen cselekvésben manifesztálódó következménye (átlagosan 2 db/fő), melyek inkább a termékekre illetve a megfoghatóbb szolgáltatásokra jellemzőek (4. bára). Ezek:

dia_14
Forrás: Google-Nielsen kutatás

dia_17

Forrás: Google-Nielsen kutatás

Összességében elmondható, hogy a mobilos keresések kulcstényezői a döntési folyamatnak, a keresések 45%-a célratörő, a döntéshozatalt megkönnyítendő történik, ilyenkor a fogyasztók sokkal nyitottabbak a vásárlásra, illetve a webshopok látogatására,  mint amúgy.

….és még írhatnám itt a sok-sok számot napestig, azonban már ezekből is értjük, hogy nekünk fogyasztóknak, miért fontos a mobilos keresés, hiszen az információ nagy részét a telefonunkon/ táblagépünkön szerezzük be.

A teljes kutatást elérhetitek itt! Nagyon érdekes, érdemes végig pörgetni!

Miért fontos a vállalatoddal is megfelelően jelen lenni mobil platformon?

Mert elég kiábrándító, amikor a mobillal próbálkozik a kedves kliens valami információt kicsikarni az oldaladból, de az tele van gagyi képekkel, olvashatatlanul tördelt szöveggel, kattinthatatlan felülettel és nem tud se jobbra se balra mozdulni, pedig marha fontos lenne neki. Szóval fos az egész.

Ahogy egyre nagyobb szerepet játszik a mobilos böngészés a vásárlási döntések meghozatalában, úgy lesz egy mobiloptimalizált weboldal létrehozása egyre égetőbb szükség a vállalatok számára. Ráadásul az említett kutatás szerint az emberek 75%-a előnyben részesíti a mobilbarát oldalakat, illetve 61% át is pártol egy másik oldalhoz, ha nem találja meg elég gyorsan azt amit keresett.

Mennyire gagyi vagy nem gagyi a te oldalad?

Itt csekkold le, hogyan néz ki az oldalad a mobilon és mennyire felel meg a kritériumoknak. Elég jó kis cucc. Nem csoda, a Google fejleszti.

Mi a mobiloptimalizált oldalak sikere?

  • Hogyan a potenciális fogyasztó zoomolás és egyéb kényelmetlenségek nélkül olvassa a tartalmat
  • + milyen gyorsan találja meg azt, amit keres.

Kb. ennyi, meg, hogy ne törjenek meg a képek és a szöveg, ne lógjon ki semmi stb.

Hogyan mentsd a menthetőt?

Erre kétféle megoldás van. Az első akkor működik, ha még csak gondolatban született meg az oldalad, webshopod stb. Ilyenkor már ELEVE érdemes olyat témát választanod vagy vásárolnod, amelyik reszponzív, tehát alkalmazkodik az ablak/képernyő méretéhez. Ha erre nem gondoltál az elején és most az amúgy szupercsini oldalad borzalmasan fest mobilon, akkor sem kell azonnal lehúzni a rolót, ugyanis van gyógyír a problémára. A cloud :)

 Screenshot_2013-04-04-13-14-55

Így néz ki a Cloud Business Blog egy Nexus 7-en

Az alábbiakban itt van néhány webes applikáció/oldal, melyeken keresztül frankón mobilra optimalizálhatod a weblapodat, akár sitebuilder közbeavatkozása nélkül.

  • Mofuse: Kb. 8 USD-től felfelé megépítheted magadnak a a mobiloptimalizált weboldalad, illetve használhatod az alapbeállításokat is. Opciók: közösségi megosztás, Google Analytics, egyedi design, és integráció.
  • Mippin: Ezzel az applikációval nem (csak) mobilra optimalizált weboldalt készíthetsz, hanem egy lépéssel előrébb léphetsz a mobil weboldalara optimalizál applikációt hozhatsz létre i Phone-ra és Androidra, és ez kb. 5 perc. Na meg megközelítőleg 100 USD/év.
  • Mobify: Ha valami eslő osztályúra vágysz a Mobify lesz a te applikációd. Kb. 250 USD/hó-ért Mobify legyártja és üzemelteti a mobil weboldaladat, teszteléssel, integrációval stb. Olyanok hazsnálják már mint pl. a New Yorker, Starbucks kávéházak  és Men’s Health magazin.
  • bMobilized: Habár ez az oldal ingyenes trial verziót kínál, a csináld magad mobiloldal több mint 30 plug-innel, főoldallal, szinkronizációval, analitikával és egyéni testreszabással már  kb. 9 USD/hó-tól elérhető. Ha nincs időd websitebuilddel tökölni a bMobilized akár meg is csinálja neked a mobiloldalad egy 199 USD-s egyszer fizetendő díjért.
  • DudaMobile: Ezzel az applikációval is lehet mobilwebsite-ot készíteni ingyen, olyan bővítményekkel mint az analitika, AdSense, közösségi oldalak és WordPress integráció, auto-szinkronizáció stb. Ha a bővítésen gondolkodsz, akkor pedig van ám prémium verzió is kb. havi 9 USD-ért.

Na, ha már legyártottad a mobiloptimalizált oldalad jó pár applikáció létezik, amivel megnézheted, hogyan is fog az festeni a különböző eszközökön. ilyen a korábban említett GoMO a Google-től, de ott van még az iPad Peek is, amin azt lehet lecsekkolni, hogyan néz ki majd az iPaden az oldal. A MobiReady pedig kiszűri a leggyakoribb hibákat és egy 5 pontos skálán értékeli az oldalad “mobilitását”. Ebből is elérhető ingyenes és egy bővített funkciókkal rendelkező fizetős verzió is.

Remélem hasznosnak találtátok ezt a bejegyzést és sikerült egy kicsit nekem is hozzájárulni jövőbeli üzleti sikereitekhez! :)

Forrás

Címkék: , , , , , , , , , ,


A szerzőről

Sziasztok j.jetson vagyok, egyébként Dettinek hívnak. Szeretek új dolgokat kipróbálni, főleg, ha technológiával kapcsolatosak és még nyomkodni is lehet őket, ezért vállaltam el ennek a blognak az írását is. Másrészről pedig hiszek abban, hogy az újra való nyitottság lendíti előre a világot, és a blogban is ezt az eszmét próbálom becsempészni a bejegyzéseimbe. Mindemellett tök átlagos emberek, tök átlagos gyereke vagyok.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Vissza az elejére ↑
  • Hírlevél


  • Beta Testereket keresünk!

  • Twitter