Oktatás Mi a helyzet a cloud computinggal a sulikban?

Publikálva 2012. szeptember 27 | by j.jetson

Mi a helyzet a cloud computinggal a sulikban?

Gondolom, aki mostanában koptatta/koptatja az egyetemi/főiskolai padokat, azt tudja miről beszélek, amikor azt mondom Neptun, Moodle vagy éppen Sharepoint, de alapvetően az oktatási intézmények nagy része nem használ tudatosan felhőalapú rendszereket. Az alapoktatásban pl. az általános és középiskolákban ez még kevésbé érvényesül – talán azért, mert a számítástechnikai ismeretek elsajátítása nem olyan hangsúlyos – azonban ezek a megoldások nem csak a szó szoros értelmében vett oktatáshoz ideálisak, hanem a tanuláshoz és a diák-diák, a tanár- tanár és a diák-tanár közötti együttműködés új alapokra helyezéséhez.

Korábbi poszt: Oktassunk a felhőben I. és II. rész

Az alábbi infógrafika szerintem tök jól ábrázolja azt, hogy hol is tart most a cloud computing az iskolákba való beszivárgási akciójában – természetesen in the US – de az mindenképpen leolvasható, hogy ez a mission nem éppen impossible, hanem inkább a lassú víz partot mos elve érvényesül.

Ami szerintem érdekes, és amivel mi itt tök sokat foglalkozunk a blogban az az, hogy mégis az üzleti életben milyen előnyei vannak a cloud cuccoknak, de most végre összehasonlíthatjuk, hogy ugyanaz a termék miért lehet fontos, mitől vonzó egy másik területen.

Az oktatásnál ezek a legfontosabbak a cloud computinggal kapcsolatban:

  • böngészőből való hozzáférés/beléptetés

  • kipróbálási, tesztelési lehetőség, kvázi pilotok

  • csökkentse az IT-költségeket, és ehhez valamennyire kapcsolódik a feliratkozás alapú árazás, ami ugyebár a pay-as-you-go modell. Logikus, ugyanis a sima szoftverekkel mindig az a baj, hogy a suli megvesz egy verziót egy rakás pénzért, és ez csak akkor fog frissülni, ha megveszi az újabbat is egy rakás pénzért. (A költségcsökkentés az infógrafika szerint 76%-nak sikerült is, méghozzá átlagosan 21%-al lettek alacsonyabbak a költségek.)

A többi részen pedig olvashatunk a legnépszerűbb megoldásokról, és a főbb szolgáltatók árazásáról is. Abban mondjuk nincs nagyon különbség a nemzetközi és a hazai viszonylat között, hogy a diákok előszeretettel használják a Gmailt és addicionális szolgáltatásait, mint a Google Drive-ot – leánykori nevén Google Docs-ot – saját példámon mondhatom, hogy megmenti az ember hátsó fertályát egy-egy leadás előtt, amikor már nincs idő összeülni stb., meg úgy unblock.

A Google Apps for Education volt, amit az infógaik ingynesnek említett (nálunk is), azonban hazánkban a Microsoftnak is van már hasonló kezdeményezése. Mondjuk a sulik nagyja az utóbbi cuccait használja, tananyaa mivoltukból kiindulva, de vannak már iskolák, akik Google Apps-et vezettek be, pl az Óbudai Waldorf Iskola.

Ennyi mára pajtikák, további infóért csekkoljátok az infógrafikát!

 

Forrás:

Címkék: , , , , , , , , , , , , , ,


A szerzőről

Sziasztok j.jetson vagyok, egyébként Dettinek hívnak. Szeretek új dolgokat kipróbálni, főleg, ha technológiával kapcsolatosak és még nyomkodni is lehet őket, ezért vállaltam el ennek a blognak az írását is. Másrészről pedig hiszek abban, hogy az újra való nyitottság lendíti előre a világot, és a blogban is ezt az eszmét próbálom becsempészni a bejegyzéseimbe. Mindemellett tök átlagos emberek, tök átlagos gyereke vagyok.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Vissza az elejére ↑
  • Hírlevél


  • Beta Testereket keresünk!

  • Twitter