Blog IndustryTrend3

Publikálva 2013. március 21 | by j.jetson

Hogyan segíti a cloud az üzleti növekedést?

Ugye a cloudot általában a költségcsökkentő tudományával reklámozzák a leginkább, mert, amikor szarban van a gazdaság, akkor ugyebár költséget kell csökkenteni. Mindenképpen. Legalábbis ez a bevett gyakorlat. Azonban a cloud tudománya sem merül ki ennyiben, ugyanis nem csak költséget csökkenthet vele egy vállalat, hanem ezzel párhuzamosan hozzájárulhat az üzleti sikerhez, dinamikusabban növekedhet dédelgetett bizniszünk. Amúgy szerintem ez az, amit szem előtt kellene tartani.

Most jöjjön akkor a teljesség igénye nélkül 5 olyan terület, ahol a cloud jótékony és nem feltétlenül költségcsökkentő hatásai megjelennek.

1. Nagyobb IT infrastruktúra biztosítása, mint amit amúgy meg tudna a vállalat fizetni

A sikeres vállalatoknak megvan az a képességük, hogy gyorsan tudnak alkalmazkodni a változó fogyasztói igényekhez, ami IT szempontból egy elég masszív infrastruktúrát igényel. Pl. ha az egyik termékedről írnak a sajtóban, teszem azt az egyik legnagyobb lapban, vagy kikerül az Index címoldalra – csak, hogy magyar példát említsek – akkor igenis fel kell készülni rá, hogy a szokásosnál többen fognak ellátogatni a weboldaladra. Ha nem vagy technikailag felkészülve, – már pedig gondolatolvasók csak az EZO TV-n vannak – akkor összeomlik az egész. rendszered A hagyományos IT-modellben ugye ehhez kell némi szerverkapacitás, amit vagy bérelsz vagy te üzemeltetsz, meg tőke, meg a karbantartás tényleges és financiális vonatkozásai. Ha ki akarod szolgálni a lehető legnagyobb forgalmat is, akkor előfordulhat, hogy az év többi részében kapacitásfelesleged van, amit ugyanúgy fizetsz, mintha dugig lennél látogatókkal, csak éppen nem vagy. Ezzel szemben az on demand infrastruktúra a tőke helyett a működési költségeket terheli, kb. egy kattintással bővíthető a tárhely, így mindig csak annyit használsz, amennyire ténylegesen is szükséged van. Ebből csinált bizniszt az Amazon is, amikor rájött arra, hogy a forgalom 90%-a karácsonykor realizálódik náluk, és így felesleges az év többi részében akkora tárhelyet fenntartani.

Erre jöhetne rá állambácsi is hóhelyzet előtt és nem omlanának össze az állami tájékoztató oldalak. :)

2. Fókuszálj a következő beruházásaiddal a növekedésre

Egy felmérésből kiderült, hogy az IT büdzsé 72%-a meglévő infrastruktúra fenntartására megy el. Ez elég sok, nem? Az egyre gyorsabban növekvő tárhely kapacitásokkal miért ugyanannyi ember kell az infrastruktúra ugyanolyan ütemben való karbantartásához? Ehelyett érdemesebb felhő alapú tárhelyet használni, hogy minimalizálják a karbantartást időben és pénzügyileg. Így azokat, akik korábban karbantartottak, inkább arra alkalmazhatod, hogy új üzleti alapú kezdeményezésekkel álljanak elő – melyek még értéket is teremtenek (pl. új prémium szolgáltatások stb.) és mindemellett olyan stratégiai gondolkodással megáldott tehetségeket is fel kellene venni marketing és sales területre, akik növelhetik a bevételeket.

3. Új prémium szolgáltatások az ügyfelek számára

Egy új szolgáltatás bevezetése, fejlesztést, tesztelést és kivitelezést kíván, infrastruktúra szempontjából jelentős pénzügyi kötelezettségvállalást a tervezési szakaszban. A IaaS igénybevételével a pay as you go modell miatt – tehát mindig csak azért fizetsz, amit használsz – a projekt kivitelezése – egészen a koncepciótól a bevezetésig – kevesebb beruházást és kötelezettségvállalást igényel. Elkezded a kicsivel, és a projekt egyes mérföldkövein annyival növeled az infrastruktúra igényedet, amennyire azt az aktuális cél megkívánja. A versenytársaid pedig sárgulni fognak az irigységtől. az új prémium szolgáltatásaid láttán.

4. Értékesíts okosan az adataid felhasználásával

A vállalatok annyi adatot gyűjtenek az ügyfeleikről – vagy legalábbis gyűjthetnének – hogy sokszor azok tárolása is problémát okoz, nemhogy még elemezzék azokat. Nemhogy még real time! Így bizony sokakkal előfordul, hogy nem látják a fától az erdőt. Pedig az azonnali és a múltbeli adatok – pl. vevői profil, vásárlási minták, használatra vonatkozó adatok – a kulcsai a növekvő biznisznek. A clouddal az évek során felgyülemlett adatok online bármikor elérhetőek lehetnek, és a különböző query motorok pedig megkönnyítik az adatok elemzését is, ráadásul mindezt akkor, amikor az ember szeretné.

5. Gyors “kijózanodás” képszakadás esetén

Semmi sem hat negatívabban a bevételre, mint a rendszer kiesés. Egy hosszabb leállást követően a meglévő és a potenciális ügyfeleknek megrenghet a bizalma bennünk és lehet sosem térnek vissza. Szintén egy kutatás mutatta ki azt, hogy azok akik felhőt használnak, sokkal gyorsabban tudják visszaállítani a szolgáltatást, mint azok, akik nem. Nahát azért a felhő sem mindenható, és természetesen itt is előfordulhat egy kis szolgáltatás kiesés, persze maximum annyi, amit az SLA-ben bevállaltak illetve az infrastruktúra szolgáltatók általában be vannak biztosítva pótgenerátorokkal stb. ha valami gond lenne. A visszaállítás általában olyan gyorsan történik, hogy előfordulhat, az ügyfelek észre sem veszik a kiesést.

Szóval összefoglalva mi kell a sikeres növekedéshez, előrelépéshez? Kell egy flexibilis infrastruktúra szolgáltatás, hogy ne legyen az abba belefeccölt pénz fele az ablakon kidobva. Kell egy kis átcsoportosítás, hogy ne bütyköléssel, hanem gondolkodással menjen ez idő és ehhez kell a megfelelő személyzet kiegészítve más területek szakértőivel. Kell a folyamatos innováció, ami persze kellő piaci ismertet is kínál és kell az, mindezt persze megalapozottan a meglévő adatainkra támaszkodva kialakítani.

Forrás

Címkék: , , , , , , , , , ,


A szerzőről

Sziasztok j.jetson vagyok, egyébként Dettinek hívnak. Szeretek új dolgokat kipróbálni, főleg, ha technológiával kapcsolatosak és még nyomkodni is lehet őket, ezért vállaltam el ennek a blognak az írását is. Másrészről pedig hiszek abban, hogy az újra való nyitottság lendíti előre a világot, és a blogban is ezt az eszmét próbálom becsempészni a bejegyzéseimbe. Mindemellett tök átlagos emberek, tök átlagos gyereke vagyok.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Vissza az elejére ↑
  • Hírlevél


  • Beta Testereket keresünk!

  • Twitter